forskerfrø.no blir drifta av Nasjonalt senter for naturfag i opplæringa
    Kontakt oss: forskerfro@naturfagsenteret.no Ansvarleg redaktør: Merethe Frøyland
    Personvernerklæring
    Tilgjengelegheitserklæring
Modul 2: La elevene utforske og skape
Spørsmålet vi utforsker i denne modulen er: Hvordan kan utforskende og skapende aktiviteter gjøre undervisninga inkluderende?
Tidsbruk og gjennomføring
- Del 1: Samarbeid: Lærerkollegium + PP-rådgiver. 1 time og 40 min
 - Del 2: Utprøving med egne elever
 - Del 3: Erfaringsdeling: Lærerkollegium + PP-rådgiver. 1 time og 20 min
 
Forberedelser til del 1: Samarbeid
- Gjør deg kjent med presentasjonen (ark 1–33): GoogleDocs | PowerPoint. Sjekk at du får spilt av lyd i videoene (på ark 13 og 31).
 - Skriv ut til hver deltaker:
 - Beskrivelse av utforskende aktiviteter
 - Kjennetegn på inkludering (eller finn fram igjen fra forrige samling)
 
Gjennomføring del 1: Samarbeid
- Gjennomgående: Les opp tekst på arkene i presentasjonen, og følg veiledning og tidsanvisninger underveis.
 - NB! Bruk lysbildefremvisning av presentasjonen slik at innholdet presenteres på riktig måte.
 - Ark 13: Trykk på start-knappen på skjermbildet for å starte filmen.
 - Ark 33: Del ut skjemaet Kjennetegn på inkludering: Elever til hver deltaker.
 
Gjennomføring del 2: Utprøving
- Se ark 33 i presentasjonen.
 
Forberedelser til del 3: Erfaringsdeling
- Gjør deg kjent med presentasjonen (ark 36–49).
 
Lykke til!