forskerfrø.no blir drifta av Nasjonalt senter for naturfag i opplæringa
    Kontakt oss: forskerfro@naturfagsenteret.no Ansvarleg redaktør: Merethe Frøyland
    Personvernerklæring
    Tilgjengelegheitserklæring
Forberedelse og utstyr
Sørg for at du har et eget rom til å ta ut en og en gruppe til samtale. Du skal gå inn i rollen som pasient. Dette egner seg godt som en sluttvurderingssituasjon, og det kan være en fordel om to lærere har anledning til å være til stede.
| 
 Overordna læringsmål  | 
 lav  | 
 middels  | 
 høy  | 
| 
 Elevene skal kunne bruke informasjon om infeksjoner og immunsystem til å foreslå og begrunne diagnose.  | 
 Stiller diagnose, men med mangelfull kobling mot symptomer.  | 
 Stiller diagnose og begrunner med noe informasjon om symptomer og sykdom.  | 
 Stiller riktig diagnose og begrunner med informasjon om infeksjoner, symptomer og immunsystemet.  | 
| 
 Elevene skal kunne foreslå og begrunne behandling og gi faglige råd om bruk av antibiotika.  | 
 Foreslår en behandling og gjengir noe informasjon om bruk av antibiotika.  | 
 Foreslår en behandling og begrunner den faglig ut fra diagnosen. Gir noen begrunnede faglige råd om bruk av antibiotika.  | 
 Foreslår behandling og begrunner den faglig ut fra den riktige diagnosen. Vurderer fordeler og ulemper med bruk av antibiotika både på individ- og samfunnsnivå.  |